Välkommen älskade barn

När vi satt med vår lilla masarin i famnen och undrade vad det var som hade hänt oss egentligen, fick vi en liten bok av kuratorn. Den hette Välkommen älskade barn och på framsidan är en bild av en familj med en liten sovande bebis. Bebisen var en flicka som heter Elsa.

Jag tittade ofta på den bilden och undrade hur den lilla familjen kunde se så harmonisk ut. Själv kände jag mig inte ett dugg harmonisk, i mig var det bara kaos.

Ett par veckor senare var vännen B hemma hos oss med sushi och en fin grodprins till Masarin. När B tittar i boken utbrister hon att ”det där är ju Elsas mamma”. Det visar sig att Elsa går på samma dagis som deras minsta kille. När B träffar Elsas mamma berättar hon om oss och vår lilla Masarin.

Ganska snart fick jag ett helt fantastiskt mail från Elsas mamma. Hon beskrev precis mina egna känslor för detta nya okända. Hon skrev också om glädjen med Elsa och att jag gärna fick skriva till henne om jag hade några frågor. Elsas mamma och jag har skickat några mycket långa mail till varandra.

Det är ganska otroligt att en människa som Elsas mamma har öppnat sig så för mig. Än så länge har vi inte träffats men jag ser fram emot att få träffa både henne och lilla Elsa som nu hunnit bli tre år gammal.

1 Response so far »

  1. 1

    Sanna said,

    Det är ”ganska otroligt”. Du öppnar dig och delar med dig till oss…

    Jag har små saltstänk på insidan av mina glasögon. Ska gå å putsa dem nu.
    Medan jag gör det ska jag tänka på Masarin och vilken tur han har som
    fick just de föräldrarna!

    Grattis Masarin!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

