Vem vill leka med en masarin?

I mina drömmar om framtiden finns även våra vänner och deras familjer. Det känns alltid speciellt i hjärtat när barnen får kontakt och tycker om varandra. Givetvis var bebisen i magen med i de drömmarna och en del i min sorg har landat just där. Att inte Masarin kommer att vara en lika självklar lekkamrat.

Jag tänker att kanske var det också en sorg för våra vänner.

Visst kommer barnen leka tillsammans, men för Masarin kommer det komma en gräns där han inte längre är med. Den sorgen är min och inte masarinens och kanske är det så att jag försöker se en gräns för hans kapacitet.

Jag borde verkligen veta att människor hela tiden utvecklas. Jag borde också veta att vänskap kan uppstå ur de mest oväntade situationer och med de mest oväntade människor.

2 svar so far »

  1. 1

    Sara said,

    Hemma hos oss finns det en liten tjej som pratar om Masarin dagligen sen hon träffade honom sist och blev förälskad. Han räknas in bland och nämns tillsammans med hennes favoriter.

  2. 2

    LiseLotte said,

    Att inte ha kompisar!

    Jag har 2 tjejer. En Malin 7 år och en Emma snart 5,5 år.

    Emma är utåtriktad, social, och väldigt GLAD. När jag kommer med henne till dagis skriker alla, EMMAAAAAAAAAAA. De kommer springades och fullkomligt flockas kring henne, hon hinner inte ta av sig jackan. Ibland får jag be dem backa lite. Hur knäppt låter inte det.

    Malin storasyster som föddes 2 månader för tidigt. När hon var bebis var hon den mest nöjdaste och gladaste bebis du kunde hitta. Hon var sen med precis allt. När hon precis hade lärt sig prata lite började att stamma. Nu sen 3 år tillbaka har fått ett truligt sätt. Arg och slåss. Medveten om sin stamning så hon för en månad sedan slutat prata i skolan. Hon blir retad för att hon ”pratar konstigt”. Hon går i den bästa av skolor där man ständigt tar upp problem som dyker upp. En underbar fröken som ”förstår”.

    Men jag får ont i hjärtat när jag ser min ena dotter kämpa sedan hon föddes och den andra glider fram i livet. Emma har många kompisar, Malin har ingen riktig ännu. Jag bara väntar tills den dagen kommer, när hon kommer hem och säger det, – Mamma, mamma vet du vad…..


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

