Tålamodsknapp

Alla som får ett barn med en extra kromosom borde även få en extra tålamodsknapp. Den vanliga har en alldeles för kort verkningstid, iallafall om man har en treåring i huset.

I vanliga fall klarar jag kanske att vänligt förklara eller säga nej/inte nu/gör inte så kanske tio gånger innan tålamodsknappen ploppar ut (och jag blir arga mamman). Men som Masarinmamman skulle jag helt enkelt behöva en extra knapp (eller åtminstone 10 extrasekunder på den vanliga). Måste erkänna att jag ibland undrar om det dessutom är fel på den jag utrustades med från början.

Kommentera

