Kärlekssemester

Mina kollegor är helt otroligt sköna och jag skrattar mycket med dem. Detta trots att vi ofta knappt hinner se varandra då vi jobbar mycket, ibland lite för mycket till och med. Andningspausen blir den årliga konferensen. Då hinner vi äntligen prata om firman, om livet, om varandra – och framförallt  m e d  varandra.

Över telefon sade chefen E att han gärna såg att jag följde med på resan. Masarin skulle vara fyra månader och borde vara redo för en flygtur. Och vi skulle flyga till värmen denna gång!

Det var läkande att sitta och se ut över havet och första morgonen fick vi se en delfin som hoppade ute bland bojarna. Och mina kollegor var otroliga, jag fick en påminnelse om hur livet var innan jag blev Masarinmamman.

Masarin själv gillade både konferensen och mina kollegor. Han verkade också gilla värmen och att få ha mig så maximalt nära. Vi blev som ett litet kärlekspar där nere och hade ljuvliga morgnar i sängen där han låg och pratade långa gugu-haranger med mig och jag hade all tid i världen att lyssna på honom. För mig var det något som släppte och jag kunde verkligen ta in den här mjuka fantastiska människan. Rätt in i hjärtat gick du, lilla Masarin.

1 Response so far »

  1. 1

    Johanna said,

    Hej masarinens mamma! Lilla masarin går rätt in i mitt hjärta också! Håller med Charlotte som tycker att du skulle skriva en bok. Visst finns det fördomar om Downs Syndrom. Kanske för att man inte får läsa så mycket om hur underbart livet faktiskt kan vara med en liten masarin. Sen, låt dig inte luras av alla nickande tomatfamiljer, jag är övertygad om att i er masarinfamilj finns mer kärlek och lycka än hos många tomater…


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

