Beskedet

Jag har läst om poliser som ska ge svåra besked, att många tycker att det tillhör det jobbigaste i yrket. Läkare känner säkert likadant. För många är nog en lösning att gå in i sin profession. Det blir oklanderligt men det blir också oempatiskt.

Mitt enda råd till alla läkare och poliser är att noga tänka igenom det du ska säga. För den som sitter där och tar emot informationen är det ett ögonblick i livet som man aldrig glömmer. Man glömmer inte heller hur du sa det eller hur du såg ut när du sa det. Mer kan jag inte säga om saken idag.

Men jag minns hur lätt masarinen kändes i mitt knä.

Kommentera

