Simon i parken

Vännen V och jag satt på en bänk och drack kaffe ur termos. Masarin och lille F snusade i varsin vagn.

En grupp barn i tioårsåldern kom skumpande mellan träden. De verkade ha temadag för alla hade lite gammelmodiga kläder på sig. En av pojkarna hamnade direkt i min down syndrom-radar. En man i lustig kostym och fluga var med som hans ledsagare och vi hörde att mannen kallade pojken för Simon.

Barnen lekte en slags kull-lek där träden i parken var pax. Simon, som var en ganska medioker löpare, blev snabbt kullad. Mannen i den lustiga kostymen ropade på honom att jaga mig, jaga mig, och Simon skumpade efter honom och lyckades fånga honom. De kramade varandra under nöjda skratt.

V och jag tittade på varandra och båda hade vi tårar i ögonen. Jag sa, att Masarinen kommer vara lyckligt lottad om han får leka kull i en park tillsammans med sina lärare och sina kompisar.

Efter en stund gick barnen vidare. Solen lyste på Simon där han gick tillsammans med mannen i lustig kostym och fluga.

3 svar so far »

  1. 1

    Titti said,

    Ylva skickade din blogg till mig och jag läser, skrattar och gråter. Du skriver fantastiskt och jag skulle så gärna vilja träffa söta lilla Masarinen! Han och vår Wille (5 månader) kanske kan mysa på gräsmattan någon solig dag i sommar?
    Kramar i tusental Titti
    Masarinmmamman: Vad kul att du hittade hit Titti! Jag tycker att mys på gräsmattan låter härligt.

  2. 2

    Charlotte said,

    Hej Masarinmamman! Jag måste bara tacka för en underbart fin blogg!
    Du skriver som sagt helt fantastiskt. Man blir så berörd och som kommentaren ovan säger, man skrattar, gråter och tycker det är befriande skönt att läsa er historia. Dina texter skulle kunna bli en fantastisk bok, har du tänkt på det? Kram från Charlotte (fick länken av en dagismamma-kompis)

  3. 3

    Hanna said,

    Jösses vad fint! Jag sitter här med tårar i ögonen och längtar tills Masarinen får leka kull… Du skriver helt fantastiskt!
    Kramar Hanna & Una


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

