Föräldra-kap

Mina föräldrar var hos oss när vi kom hem med Masarin. De älskade honom från första stund, på det självklara sätt som kanske bara föräldrar kan göra när deras barn får egna barn.

Min mamma har varit fantastisk. Hon har från första stund bekräftat masarinen. Hållt honom, pussat honom och sagt hur söt, hur fin, hur go och mjuk han är. Hon har fått mig att våga lita på att andra menar det de säger när de träffar honom.

Alla har ett lika värde och det finns en mening med Viktor. Så har mamma sagt till mig många gånger. Jag älskar min mamma för allt hon sagt och gjort för mig sedan masarinen kom till oss.

Ibland tänker jag att allt med masarinen kanske varit svårare för mina föräldrar, eftersom de hade även mig att vara starka för.

Man är aldrig så sårbar som man är genom sina barn, har min pappa ofta sagt.

Det tog mig 30 år att förstå den meningen.

1 Response so far »

  1. 1

    Pålle said,

    Kunde man göra något annat än att älska denna lilla masarin? Jag besökte er alla tre på BB och kände så starkt för honom. Sedan kunde jag inte sova på natten, och skrev ett sms till er och sa att att inget fick hända masarinen! Och det har det ju inte heller gjort, förutom att vi fått beskedet att han hade en kromosom för mycket. Men vad gjorde det? Jag kände bara glädje och älskade honom ännu mer, kände att livet med masarinen kommer att bli underbart på alla sätt och vis. Vi i familjen ”slåss” om att hålla masarinen och jag måste få tala om att jag var den första som fick vår älsklingsmasarin att SKRATTA HÖGT! Han blir glad när han ser mig och jag busar med honom. Många tycker att vi är så lika och faktum är att masarinen är en kopia av mig som bäbis. Love U all.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

