Är gu-gu värt någonting?

När Masarin var tre månader hade vi en ganska lugn tid. En morgon satt jag i soffan med en kopp te och hade det rätt skönt. Masarinen låg bredvid mig och sov, suckade lite i sömnen ibland. Så ringde någon telefonförsäljare från Skandia som ville sälja barnförsäkringar. Hon var vänlig och hann prata på en stund innan jag hann samla mig och svara att hon nog inte var intresserad av att sälja något till mig eftersom mitt barn har downs syndrom. Det blev mycket tyst.

Jag bröt ihop när vi lagt på. Det är samma sak med Trygg Hansa som vi köpte dyr väntabarn-försäkring av (vi läste liksom aldrig det fintstilta). Jag satt där i soffan och droppade salta tårar i huvudet på masarinen. Det spelade liksom ingen roll att han var stark, hade börjat le och kunde säga gu-gu.

För försäkringsbolagen är han bara no-no.

Bästa vännen F mailade och sa att för henne är masarinen win-win.

2 svar so far »

  1. 1

    Hanna said,

    Tack för att du tyckte om min blogg! Min lilla Una hälsar gu-gu till Masarinen och ger en stor varm kram! //Hanna & Una

  2. 2

    Sara said,

    Har just hittat hit och nu bara läser jag och läser och känner igen och ler och blir lipfärdig. På julafton fick vi Lukas, Lukas har downs. Så som sagt, jag läser och ler och får tårar i ögonen. Hit återkommer jag garanterat!!!
    Och jag håller med om att såna här barn liksom bara är win-win, vad försäkringsbolagen än må säga. Vi hade också en väntabarn-försäkring, såg i efterhand att om vi kryssat i en liten ruta och betalat 35:- extra så hade det utfallit ett belopp på 100´000:- enbart pga syndromet. Inte för att pengar förändrar något men det hade inte gjort nåt med 100’000 extra på kontot.

    Sara med Filip (2år) och Lukas (5½mån)


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

