Frimärksbebisen

Masarinen sover nära mig om nätterna. Som en liten putsarfisk ligger han bakom min rygg och nafsar lite utmed ryggen när han tycker det är dags för mig att vända mig om. M liknar mig vid en rymdstation där masarinen dockar in. Som ett frimärke vill han vara, nära nära.

Storebror var inte likadan. Från början lade vi honom ifrån oss, han lärde sig sova själv redan efter ett par veckor. Med Masarin är allt annorlunda. Kanske även vi är annorlunda och vill ha honom nära, nära för att ta reda på vem han är.

Kommentera

