Unconscious

När jag tänker tillbaka var jag nog nästan medvetslös under den första tiden. Det tog så lång tid för mig att ta in att lillebror verkligen hade fötts med en extra kromosom. Hur var det möjligt. Hur hamnade jag i den här filmen. Vi hade ju redan planerat ut vårt framtida liv. Två barn i vårt lilla radhus. Sommarnöje i skärgården. Inga extravaganser men ett fint och gott liv. Ett liv där vi klarade oss från det värsta. Nu var jag en av dem. En av dem som det värsta hade hänt. Jag hade blivit en masarinmamma.

Kommentera

